Saturday, May 9, 2009

RATU HATI KAMI

psssstt ~ post kali ni, kami cuba untuk menaching kan diri okay.. kami try taknak ketawe ataupun suka-suka.sebab kami akan bercerita tentang ibu, mama, mak, mummy atau name yang sering kami sebut setiap hari, setiap waktu iaitu UMI !

mungkin sesetengah orang atau kebanyakannya, tidak perasan bahawa susahnya ibu ingin melahirkan anak. bila dah besar, semua buat perangai masing-masing
tak nak dengar cakap, tak nak tolong ibu buat kerja di rumah, tak mendengar kata, melawan dan apa jua lah. anak yang boleh tidak berfikir, sudah tentu
tidak perasan akan perasaan ibu apabila melihat kerenah si anak. ibu menahan sedih dan pilu hatinya dengan melemparkan senyuman sepanjang masa agar tidak dilihat oleh orang lain. tetapi dalam hatinya, siapa tahu kan?

setiap hari, lepas saja kami balik sekolah, pasti lauk pauk telah tersedia di atas meja. kami hanya tinggal makan je. itu pun masih lagi kami tak bersyukur dan mahu marah-marah lagi. kenapa ? kami ini bukan laa anak yang baik, kami sering mnyakiti hati ibu, walaupun kami tahu betapa besarnya dosa seorang anak menyakiti hati seorang ibu. tapi apakan daya, kami hanya laa manusia biasa yang tak penah terlepas dari melakukan kesilapan bukan ?

sesungguhnya , kami tak dapat menafikan bahawa, kami sangat-sangat menyayangi dan menyintai ibu/umi kami. mereka sahajalah tempat kami bermanja dan meraih kasih sayang. mungkin tanpa mereka kami tidak ada diatas bumi ini. terima kasih UMI !

WE LOVE YOU VERY MUCH ! YOU'RE EVERYTHING TO US !



SHARIFAH DORA BINTI SYED JA'AFAR ( left )
&
SHARIFAH FATIMAH BINTI SYED JA'AFAR ( right )

to umi SHARIFAH FATIMAH :

umihuu! haha. adik nak wish HAPPY MOTHER'S DAY untuk umi. wee
takde hadiah, takde hadiah, takde hadiah macam biase. haha
tapi wish dalam blog kire uke la kan? first time buat ni (asek abang je, adk pun nak! haha).

- Ayu -


to umi SHARIFAH DORA :

HAPPY MOTHER'S DAY. lynn sayang umi sangat-sangat. tak penah ni lynn wish. first time. HAHA tapi takpe, yang penting umi tetap terbaik ! takde hadiah jugak nak bagi. tapi akan tetap cuba adakan tidak lama lagi. insyaAllah. HAHA. okayyyyy. i lap u umi :)

adik sayang umi sangat-sangat .

- Lynn -


WE LOVE YOU VERY MUCHIEE !